מי מרוויח מתעשיית המגזינים הנשיים?

אם ניקח מהדורה מודפסת של כתב עת נשי ממוצע, המשקל שלו ינוע בין חצי קילו לקילו וחצי, ומספר הדפים ינוע בין 240 – 450. היה קליפ ויראלי מעניין בנושא, והראו בו שאם נתלוש את הדפים שהם למעשה פרסומות או כתבות בעלות תוכן שיווקי וכן הלאה, נישאר עם מהדורות דקות ביותר. רוב הדפים נתלשו, למען הדיוק נותרו רק בין 15% – 35% מהדפים במהדורות השונות, כל היתר – פרסומות. כלומר, אלה לא מגזינים אלא קטלוגים של מוצרים שעבורם נשים רבות משלמות ממיטב כספן. למעשה, הן משלמות על פרסומות שנועדו לגרום להן להוציא סכומי כסף נוספים.

אבל הדבר המטריד ביותר הוא התוכן של רוב הפרסומות, שלמעשה גורם לנשים רבות וגם לילדות שחשופות למגזינים כאלה שנמצאים בחדרי המתנה אצל רופאים שונים ולעתים גם בסלון בביתן, לרגשי נחיתות. המסר הוא שאת לא מספיק שווה, לא מספיק רזה, לא מספיק שרירית, לא מספיק יפה. משהו לא בסדר בך. בעצם, הרבה דברים לא בסדר בך. את צריכה את המוצרים שלנו כדי להשתנות. אם את רווקה, מי ירצה בך כמו שאת עכשיו? אם את נשואה, למה שבעלך לא יבגוד בך כשיש נשים שנראות הרבה הרבה יותר טוב ממך? אם את ילדה – למה אני לא נראית כמוהן? מה לא בסדר בי?

כמעט כל דפי המגזינים עוסקים בלמכור לך כמה את לא בסדר ומה עלייך לקנות כדי להשתנות. ואז גם מוכרים שקר: אם תקני את הסומק הזה, תיראי כמו הדוגמנית הזו. אם תשתי את אבקת המי יודע מה יש בפנים, תרזי 20 ק"ג בחודשיים ותיראי כמו אחת היפהפיות שבתמונה. שלא להזכיר את העובדה שכל התמונות ללא יוצא מן הכלל עברו פוטושופ, ומדגישות את מה שהפרסומת רוצה להדגיש.

רוב הנשים שקוראות את המגזינים הללו מרגישות רע עם עצמן תוך כדי. זו עובדה וערכו מחקרים על כך. ומה לגבי ילדות צעירות שמעלעלות בדפים? איזה מודל לחיקוי, אילו תחושות, איזה מסר עובר אליהן? מעבר לעובדה שמוצגות נשים לא אנושיות שעברו ליטוש ממוחשב, רובן גם מעורטלות ומעבירות מסרים מיניים ולבוש מאוד מינימלי. אני רואה סביבי נערות וילדות שכל היום מצלמות את עצמן בסמרטפונים שלהן, מנסות לחקות את המבט החלול והכביכול "סקסי", את העמידה המתגרה, את המחשופים והמכנסונים שלא משאירים כבר מקום לדמיון.

הדוגמנית הממוצעת היא בת 21, שוקלת 25% פחות מהאישה הממוצעת וגבוהה יותר ב- 18 ס"מ. רבות מהן על הטווח האנורקטי. כמעט כל אישה בימינו סובלת מהפרעות אכילה כאלה ואחרות ומדימוי גוף שלילי. לצערי זה מתחיל כבר בבית הספר היסודי, וילדות מגיל 6 ואפילו פחות מזה, כבר עסוקות במבנה גופן ודואגות ממשקלן. רובן לא מרוצות מגופן גם בתור נשים בוגרות.

לסיכום, אלפי אנשי שיווק מקבלים סכומי עתק כדי לשטוף לנו את המוח, למכור לנו אשליות ולהרוס את הדימוי העצמי שלנו. בעיניי המגזינים האלה הם נגד נשים וצריך להוציא אותם מהחוק על כל הנזק שהם גורמים. מי שרוכשת את המגזינים האלה מסייעת לתעשייה הפוגענית הזו. לכל אישה בכל גיל, משקל, צבע וגזע יש את הזכות לאהוב את עצמה ולהעריך את עצמה לא רק בזכות גופה המושלם כמו שהוא, אלא בעיקר בזכות מי שהיא בפנימיותה. הייתי רוצה להאמין שביום מן הימים המגזינים הנשיים האלה יעסקו בעיקר בלרומם את מצב רוח האישה ובלחזק אותה בלי קשר לאיך שהגנים שלה גורמים לה להיראות.

סגור לתגובות.